20 mars 2012

Idag kom jag att tänka på mustascher. Hur estetiska vackra de kan vara och vilka fantastiska former de kommer i. Jag kan ärligt säga att det är först nu på senare tid som jag insett detta, jag är trots allt uppvuxen under nittiotalet där det som var i fokus var orangea magtröjor och blont slingade pojkar med både utväxt och mittbena. Förr eller senare växer man upp och jag kan gladligen tacka att jag varken har en Aaron Carter frisyr kombinerat med orangea tishor idag utan kysser män med vackra mustascher – tjaa en man. Det är ändå något som är ganska imponerande ändå, hur smak kan förändras så drastiskt på så kort tid, jag tror det hela började med mitt födelsedagsfirande som hade mustasch- och hattema. Därefter fick jag ett vackert mustaschhalsband, köpte mig en mustaschring och självfallet en egen gjord tygväska!

Jag har använt mig av textilfärgerna svart och orange. Jag började med att sakta skissa motivet direkt på tygväskan och därefter la bland annat kartong i tygväskan. Jag fyllde senare i tygväskan och kom underfund med att det var mycket mer knepigare än jag först hade trott – så jag var tvungen att måla om konturerna utan att skissa dem denna gång. Ögonmåttet blev välanvänt och tada:

Tygväskan gjorde jag för ett par månader sedan och används flitigt idag för mina kursböcker samt även för arbetskläderna - himla tjusig! Jag undrar däremot om det finns något bättre att lägga i tygväskan under måleri, målera studen då tidningspapper/kartong fastnar på tyget.. Nåja en mer vacker värld blev det då väskan blev fulländad!


1 kommentar:

Lotta sa...

Inte en helt dum idé. Jag älskar turkos! Får se vad som händer, måste bearbeta mig själv ett tag först tills jag är riktigt less på att höra mig själv;)