25 mars 2012

Glittirga skor

Skapandet av glittriga skor

Helgens pysselnos inkluderar ett par bortglöma klackskor, lim och tonvist med glitter! Total kostnaden ligger på ungefär 100-200 kr beroende på hur mycket "grundmaterial" du har sedan tidigare!


Jag börjar med att blanda lite glitter i limmet och stegvist penslar på limmet på skorna och strör sedan över glitter på dem.

 Jag använda mig även av en sked för att komma åt skornas "kanter" och hade skorna i skolåda så att det jag både kunde samla upp glittret som föll av och samt även så att jag inte skulle få glitter överallt (trots att det är vackert)!

 Jag kombinerade skapandet även med ett glas röttvin, (röd vin - röda skor). Sedan lät jag glittret torka och målade ett extra lager lack(/lim) på skorna.

När jag har lackat skorna en sista gång så låter jag skorna vila så att allt torkar och givetvis avslutar med att spreja dem för fixering. Som ni ser här blev skorna fantastiskt vackra och tok-glittriga!

Vackra, glittriga och gott som nya! Helgens kap! 

 

1 kommentar:

Monrou sa...

Va fiffigt, de har jag aldrig tänkt på.
Snyggt de blev!

Har du haft en bra helg annars? :)